Megosztás:

Alternatív üzemanyag-ellátó kutak

2014. február 13.

Az Európai Parlament közlekedési bizottsága támogatja az alternatív üzemanyag-ellátó kutak európai hálózatának megépítésére irányuló bizottsági elképzelést.

A 2013. januárjában tett bizottsági javaslat azt célozza, hogy Európa szerte kiterjesszék az alternatív üzemanyagot kínáló kutak és állomások hálózatát. Végre megoldást javasolnak a "tyúk-tojás" problémára, mely szerint az autósok azért nem váltanak járműtípust, mert nincs megbízható alternatív kúthálózat, míg a kútüzemeltetők azért nem építenek komplett hálózatot, mert az alternatív  üzemanyagokra nincs kellő kereslet.  Az EU most minimum területi lefedettséget javasol elektromos, hidrogén és természetes gáz hajtású járműveket kiszolgáló kutak kiépítésére.

A gondokat az is tetézi, hogy az alternatív meghajtással szerelt járművek drágák, hiszen az irántuk megnyilvánuló nyomott kereslet nem vált ki kellő versenyt a járműgyártók körében. A bizottsági javaslatban a tagállamokat felszólítják az EU minimum követelményeinek megfelelő nemzeti előírások elfogadására, ami többek közt kiterjed a városi zsúfoltság enyhítésére (villamos meghajtású járműveket szélesebb körben hasznosító tömegközlekedés révén), a villanyhajtású járművek áramfogyasztási csúcsidőn kívüli töltésére, a kábel nélküli újratöltési technológia kifejlesztésére, a fogyasztók kellő tájékoztatására a rendelkezésre álló üzemanyagokról és azok áráról, a közgazdaságilag önfenntartó megoldásokra, ugyanakkor a lehetséges EU pénzügyi támogatásokra.

A közvetlen környezetvédelmi szempontokon túl az alternatív megoldások jelentősége abban rejlik, hogy nagyobb mértékű igénybe vételükkel sikerül majd csökkenteni Európa olajfüggőségét, ami együtt járna az emergiaellátás biztonságának növekedésével.

A fuvarozó szakma nemzetközi szinten támogatja az EU javaslatok megvalósítását. Ugyanakkor javasolja, hogy ösztönző rendszert vezessenek be az alternatív meghajtású járművek elterjedésének támogatására mind a személyi, mind az árufuvarozási ágazatban. Eközben el kell kerülni minden kényszerintézkedést, ami megakadályozhatja a már korábban beszerzett diesel meghajtású járművek hasznosítását azok teljes életciklusa alatt.

Az alternatív hajtású tehergépjármű beszerzési ára ma még lényegesen magasabb a diesel jármű áránál: LNG - plusz 30-60 ezer euró, elektromos hajtás - kétszeres beszerzési ár, hidrogén meghajtás - négszeres ár. Az alternatív hajtású jármű üzemeltetése évente mintegy 2500 - 6500 euróval többe kerül, mint a diesel gépjárműveké. Az alternatív megoldások súly-térfogat aránya is kedvezőtlenebb a diesel-hajtásokhoz képest, ugyanis valamennyi új megoldás nagyobb és súlyosabb üzemanyagtartály használatát igényli. A hatótávolság csökkenése gyakoribb tankolást tesz szükségessé, ami kedvezőtlenül hat a fuvarozás önköltségének alakulására. Növelni szükséges egyes alternatív üzemanyagok használatának biztonságát is.

Tehát még számos probléma vár megoldásra az alternatív üzemanyagok elterjedésének terén.

Forrás: Autó Közlekedés XXVI. évfolyam (2014. február 3.)

Vissza

 

Aktuális híreink

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2025. május 12.

Büszkén gratulálunk Borsodi Zsolt, Mucsi Sándor és Sipos Zoltán kollégáinknak, akik a hétvégén átvehették az IRU Diploma of Honour elismerést.   

Bővebben

Madarak és fák napja

2025. május 10.

Ma van a Madarak és Fák Napja – és ennél szebb apropót keresve sem találhatnánk, hogy felidézzük: alig pár hete 30 madárodút barkácsoltunk az Egererdő Zrt. Mátrafüredi Erdészetének megbízásából.

Bővebben

Szállítmányozási konferencia 2025

2025. május 9.

A  Magyar Szállítmányozók Szövetségének új tagjaként részt vettünk első szállítmányozói konferenciánkon. A rendezvényen számos aktuális iparági témáról hallhattunk – az EU logisztikai kilátásairól az új amerikai kormányzat tükrében, a mesterséges intelligencia szerepéről a szállítmányozásban, valamint a kombinált fuvarozás jövőjéről.

Bővebben

Pernyész Dorottyát támogatjuk

2025. május 3.

Nagy öröm számunkra, hogy támogathatjuk Pernyész Dorottyát, a gyöngyösi születésű, Magyarország egyik legsikeresebb fiatal uszonyos úszóját. Dorottya rendkívül céltudatos sportoló, aki már fiatal korától kezdve kimagasló eredményeket ért el a medencében. Többszörös magyar bajnok, 20 egyéni országos csúcs birtokosa, valamint junior és felnőtt világ- és Európa-bajnoki címek büszke tulajdonosa.

Bővebben

Sikeresen teljesítettük az Ultra Balatont!

2025. április 29.

Két elszánt csapattal vágtunk neki a hétvégének, és a zord időjárás, a fáradtság és a kisebb sérülések ellenére is mindkét csapatunk sikeresen célba ért! Hatalmas köszönet mindenkinek, aki szurkolt nekünk, és támogatóinknak, akik hozzájárultak ehhez a fantasztikus élményhez! Most kicsit fáradtan, de mérhetetlenül büszkén tekintünk vissza erre a kihívásra.

Bővebben

Újra hulladékot gyűjtöttünk

2025. április 24.

A Föld Napja alkalmából a K&V kis csapata, tegnap Károlytáró környékén gyűjtötte össze a szemetet, ezzel is hozzájárulva környezetünk szebbé, élhetőbbé tételéhez!   

Bővebben