Annak ellenére, hogy 2009 óta uniós előírás, illetve, hogy bevezetésének terve 2006 óta napirenden van, a használatarányos elektronikus útdíj bevezetését Magyarországon többször is elhalasztották. A kormány legutóbbi ígérete szerint azonban 2013. január 1-jétől már kilométer alapon fizethetünk. De még nem mindenki.
2013. január 1-jével életbe lép a használatarányos elektronikus útdíj rendszer - ígérte meg Navracsics Tibor 2011. március 1-jén, a Széll Kálmán-terv ismertetésekor. A Széll Kálmán tervben szereplő bevezetési határidő egyezik a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által legkorábbinak nevezett időponttal. A magyarországi díjszedési rendszer reformjáért felelős szervezet arra is felhívta a figyelmet (még 2010-ben), hogy már öt szomszédos országban is a megtett úttal arányos tarifát kell fizetniük a 3,5 tonna feletti teherjárműveknek.
Az elektronikus útdíj bevezetése az új Széchenyi tervben is szerepel, a közútfejleszlesztési elemek között. A bevezetés mellett ez a terv is elsősorban a jelenlegi (matricás) rendszer évről-évre növekvő költségvetési kiadásaival érvel.
A rendszer bevezetésével a magyar állam jelentős megtakarításokat érhetne el. Arról nem is beszélve, hogy az elektronikus útdíj igazságosabb is.
A kormánynak tehát mindenképpen érdeke, hogy a kitűzött határidőig megvalósuljon az új rendszer kiépítése. Ezalatt abban a vitatott kérdésben is dönteniük kell, hogy csak a teherautókra, vagy a személygépkocsikra és a motorokra is bevezessék-e az útdíjat. A Népszabadság azon értesülését, miszerint az illetékes tárca az autókra és motorokra már 2013-2014-ben tervezi a váltást, Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára megcáfolta. Tájékoztatása szerint – bár a szakmai egyeztetés még nem zajlott le -, 2013-tól csak a teherautókra, míg a személyautókra és a motorokra csak 2020-tól vezetik be az új rendszert.
Büszkén gratulálunk Borsodi Zsolt, Mucsi Sándor és Sipos Zoltán kollégáinknak, akik a hétvégén átvehették az IRU Diploma of Honour elismerést.
BővebbenMa van a Madarak és Fák Napja – és ennél szebb apropót keresve sem találhatnánk, hogy felidézzük: alig pár hete 30 madárodút barkácsoltunk az Egererdő Zrt. Mátrafüredi Erdészetének megbízásából.
BővebbenA Magyar Szállítmányozók Szövetségének új tagjaként részt vettünk első szállítmányozói konferenciánkon. A rendezvényen számos aktuális iparági témáról hallhattunk – az EU logisztikai kilátásairól az új amerikai kormányzat tükrében, a mesterséges intelligencia szerepéről a szállítmányozásban, valamint a kombinált fuvarozás jövőjéről.
BővebbenNagy öröm számunkra, hogy támogathatjuk Pernyész Dorottyát, a gyöngyösi születésű, Magyarország egyik legsikeresebb fiatal uszonyos úszóját. Dorottya rendkívül céltudatos sportoló, aki már fiatal korától kezdve kimagasló eredményeket ért el a medencében. Többszörös magyar bajnok, 20 egyéni országos csúcs birtokosa, valamint junior és felnőtt világ- és Európa-bajnoki címek büszke tulajdonosa.
BővebbenKét elszánt csapattal vágtunk neki a hétvégének, és a zord időjárás, a fáradtság és a kisebb sérülések ellenére is mindkét csapatunk sikeresen célba ért! Hatalmas köszönet mindenkinek, aki szurkolt nekünk, és támogatóinknak, akik hozzájárultak ehhez a fantasztikus élményhez! Most kicsit fáradtan, de mérhetetlenül büszkén tekintünk vissza erre a kihívásra.
BővebbenA Föld Napja alkalmából a K&V kis csapata, tegnap Károlytáró környékén gyűjtötte össze a szemetet, ezzel is hozzájárulva környezetünk szebbé, élhetőbbé tételéhez!
Bővebben